Disney Trassel och Frost tårtor

Det var länge sedan jag fick tillfälle till att få göra en tårta
och äntligen fick jag tillfälle att få göra en tårta eller rättare sagt två.  
 Födelsedagsbarnet önskade sig tårtor inspirerade av disney filmerna Trassel och Frost.
Mycket planering och ide tänkande låg bakom dessa tårtor.
Såhär blev resultatet =) 
 
 
 
La ner väldigt mycket tid på att få figurerna bra. Smått och pillgt och mycket koncentration krävdes.
Men jag blev otroligt nöjd =)
 
 
 
 
 
Dessa tårtor var jätte roliga att få göra då Trassel och Frost är mina favorit filmer =)
 
 
 
Tårtorna är fyllda med jordgubbsmousse och chokladkräm med bitar i,
spacklad med vaniljsmörkräm täckt med sockerpasta.
Dekorerad med sockerpasta och sockerglas.
Tornet är gjort av rice krispies treat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Jätte fina :)

2014-10-23 @ 20:44:58
URL: http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0