Klubbkakor

Varför baka vanliga mördegskakor när man kan baka klubbkakor
 
 
200g mjukt smör
1 dl socker
4-5 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
 
Sätt ugnen på 175 grader
Blanda samman allt till en deg.
Kavla ut till lagom tjocklek.
Tryck ut kakor med pepparkaksmått.
Innan gräddning lägg en grillpinne på varje kaka, tryck ner pinnen lite i kakan så de inte lossnar.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 10-12 minuter.
Låt svalna.
Dekorera med marsipan/sockerpasta.
Jag penslade mina kakor med chokladsås för att få sockerpastan att fästa.
 

Kommentarer
Postat av: John

Hej Jag heter John från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som. Look Amazing!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com

2013-02-24 @ 10:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0