Hello kitty beskrivning

Tänkte visa hur jag gör hello kitty huvud som jag hade på cupcakesen


Rulla en liten korv som du plattar till lite

Ta hjälp av en tandpetare och för in ändarna till mitten

så att det bildar en rosett

rulla en liten boll och limma fast i mitten med hjälp av lite vatten.
Nu är rosetten klar, vidare till hello kitty

Jag har skrivit ut bilden innan. Sen lägger jag den på utkavlad sockerpasta och skär runt om.

ta hjälp av tex en spik för att trycka lätt där ögonen och nosen ska vara. Lättare att måla sedan.

gör lika dant där morrhåren ska vara.

måla sendan ögonen och morrhåren med svartpasta färg , och nosen med gulpasta färg. Limma fast rosetten. Nu är den redo att pryda en cupcake.

Klart =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0