Utstickare för att göra rosor

Har fått endel kommentarer om vilka utstickare det är jag anväder när jag gör mina rosor.
Så istället för att svara varje enskilld person tänkte jag göra ett inlägg med bild på utstickarna och storlek på dem. Det blir mycket lättare att förstå när man får se bild =)
 
 
Dessa anväder jag till mina rosor. 
Den som är 3,5 cm brukar jag ha fyra blad av till en ros. Likaså den som är 5 cm.
Beroende på hur stor ros man vill ha så kan det räcka med fyra till åtta blad av den som är 6 cm.
Vill man ha en större ros så kan man lägga till några blad av den som är 7 cm.
Man får prova sig fram för att se hur stor ros och hur många blad man vill ha.
Det viktigaste är att man själv är nöjd med rosen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0