Lemon curd grottor

Gjorde en sats lemon curd idag som jag ska ha till min tårta, men det blev lite mycket så slängde ihop lite grottor. Första gången jag gjorde dessa och dem va riktigt goda. Blev några med hallonsylt också.

200 gr smör
1 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4,5 dl vetemjöl



Rör rumstempererat smör med socker, vaniljsocker och bakpulver med visp.

Häll i vetemjöl och rör till jämn smet, låt stå kallt ca 30 min.

Ställ ut småbrödsformar på en plåt.

Gör sen små bollar och tryck till en grop med knogen/fingret i mitten på bollen.

Fyll groparna med lemon curdfyllningen och grädda i 200 grader mitt i ugnen i ca 10-15 minuter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0