Mimmi tårta

Min kusin fyllde tre år och önskade sig en Mimmi och en tårta på sin födelsedag, såklart att hon skulle få det.
 
 
Att baka och dekorera en tårta i denna sommarvärme var inte lätt, men fick till slut ihop en tårta.
Första gången jag modellerar en stående figur som även är byggd på ståltråd.
Det var inte lätt men det ser ut som Mimmi i alla fall.
 
 
Tårtan är fylld med mjölkchokladfluff med hackad toblerone
 
 
Och egengjord vaniljkräm
 
 
 
Tårtan är spacklad med smörkräm och täckt med marsipan.
 
 
Då födelsedagsbarnet inte äter tårta gjorde jag även rosa cakepops som skulle matcha med tårtan.
 
 
 
Men tänka sig hon åt tårtan endå och gillade den till och med så mycket att hon tog en bit till.
Det måste betyda att jag gjorde en god tårta =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0