Sockerblommor

Jag har verkligen fastnat för att göra blommor det är så kul.
Finns ju så många olika sorters blommor man kan göra,
sen kan man måla dem hur man vill verklighetstroget eller helt efter egen fantasi.
 
 
 
Jag älskar verkligen att göra rosor, de blir så fina nu när jag äntligen har hittat rätt teknik för mig =)
 
 
 
 
 
Man kan även bygga blommor på floristtråd.
Då man trär ett tunt blomblad på en tunn ståltråd
och sedan binder ihop alla blad med floristtejp till en enda blomma.
Det är inte lätt men efter många, många försök så lyckades jag äntligen få ihop en lilja byggd på floristtråd.
 
 
 
Tyvär så blir ju inte blomman helt ätbar men en fin dekoration som man lätt kan spara undan i en vas.
 
 
Alla dessa fina blommor står sparade hemma i bokhyllan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Vilket underbart fina rosor! O liljan ska vi inte prata om:-D. Härlig sida, kommer hit flera ggr! Trevlig helg!

Svar: Tack snälla =) vad glad jag blir. Du är så välkommen =)
Caroline

2013-09-06 @ 13:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0