Övning ger färdighet

Att göra en högklackad sko i sockerpasta är inte lätt.
Sulan ska torka i rätt ställning, klacken ska vara rätt längd och se bra ut, det ska vara band och detaljer.
Den ska inte gå sönder när man lyfter skon från ställningen över till tårtan.
 
 
Denna skon var den första jag gjorde tror det var 1,5 år sedan ungefär.
Den ser okej ut på tork men när jag skulle lyfta upp den från ställningen sprack allt.
 
 
Den senaste och andra sko jag någonsin gjort.
Den tog cirka två dar att göra.
Då jag la till små detaljer som  te.x rufflet och fick göra om sulan två gånger innan klacken passade.
Kan säga jag var extremt orolig att den skulle gå sönder när jag skulle lyfta över den till tårtan.
Men den höll ihop =) klarade även en bil resa.
Så man kan nog säga att jag har avancerat upp mig lite =)
Övning ger färdighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0